16. září 2012 - Nejlepší odpověď Autor otázky označil tuto odpověď jako nejlepší.
Možné příčiny mohou být 4:
1) stržený volant vysílače.
2) špatně zapojený kabel serva
3) špatné servo
4) špatný servosaver, nebo něco mezi servem a řízením
ad 1 - dejte auto na podstavec tak, aby mělo kola ve vzduchu a ničeho se nedotýkala. Zkuste prohodit v přijímači kabel regulátoru a serva. Pak budete mít na páce plynu zatáčení a na volantu plyn. Pokud bude auto reagovat na povely volantu oběla směry, tzn. budete tam mít plyn a zpátečku, je volant OK.
ad 2 - zkontrolujte kabely
ad 3 - Zkuste zatočit volantem vysílače doprava-doleva. Slyšíte servo, že by pracovalo "bez chroupání"? Pokud ano, servo je v pořádku a vada bude v bodě 4. Pokud pracuje, ale "chroupe", jsou vylámané zuby a je třeba servo vyměnit.
Popř. vypněte auto a zkuste vzít za páku serva a zatočit doprava - doleva. Pokud je servo mechanicky špatné, budou v něm přeskakovat zuby, atp. Pokud to je elektronika, tak na to tak jednoduše nepřijdete (v takovém případě je dobré zapojit jiné servo pro test)
ad 4 - zde je třeba kontrola dílů, zda když rukou zatočím koly, jestli se vše přenese až do serva a servo zatáčí. Pokud by to bylo zde, tak zároveň při zatočení vysílačem slyším, že servo točí doprava - doleva.
Pokud si na to netroufnete, nebo ani jedno nezabere, můžete se u nás s autem zastavit na prodejně (pokud jste z Prahy nebo okolí), popř. se ozvat mailem a auto po dohodě poslat na servis. Cenu servisu Vám sdělíme mailem, ideální by v takovém případě bylo vyzkoušet výše uvedené postupy, abychom dokázali odhadnout, kde je chyba a jak to bude časově náročná oprava. Kontakty najdete zde: http://www.rcguru.cz/kontakt
- Byla pro vás tato odpověď užitečná?
- Ano (2)
- Ne